fa-IR

دفتر کار خود را با «دفتر کار همراه» مجازی کنید

۳۰.۲۲MB مصاحبه با محمدرضا یوسف­‌زاده موسس استارت‌آپ دفتر کار همراه

راه اندازی یا توسعه کسب‌و‌کار نیازمند زیرساخت دفتری و فراهم کردنش منوط به صرف هزینه‌های بالا جهت خرید تجهیزات و امکانات. با سرویس دفترکارهمراه شما بدون نیاز به هیچ‌گونه سخت‌افزار، نرم‌افزار، سیم‌کشی یا خرید خط از مخابرات و بدون نیاز به حتی حضور در شهر تهران، کلیه امکانات دفتری از قبیل تلفن، فکس، سانترال، پیام‌گیر صوتی، آدرس پستی و حتی دفترکار مبله را در اختیار خواهید داشت.

http://voffice.ir  

https://www.instagram.com/voffice.ir 

telegram.me/voffice 

خودتان را معرفی کنید؟
«محمدرضا یوسف­زاده» مدیر و موسس دفتر کار همراه هستم.

ایده اولیه دفتر کار همراه چگونه بود و الان چه تغییراتی کرده است؟
ایده اولیه از آنجا شکل گرفت که من در زمینه برنامه­نویسی فعالیت داشتم و محصولاتی برای فروش آماده کرده بودیم؛ چون در جایی استخدام بودم، به خاطر مشغولیتِ کاری همیشه این مشکل را داشتم که وقتی می­خواستم محصولی را به کسی معرفی کنم یا ارتباطی داشته باشم، امکانش نبود و این مساله همیشه در ذهنم بود تا با زیرساخت­های نوین ارتباطی آشنا شدم و این ایده به ذهنم رسید که می­توانم سرویسی را برای رفع نیاز کاربرانی که در زمینه­های مشابه من فعالیت دارند ایجاد کنم.

چگونه متوجه شدید این ایده در بازار جواب می­دهد؟

اولین گزینه­اش خودم بودم که همیشه احساس می­کردم اگر کسی چنین سرویسی را ارائه کند، من می­توانم مشتری بالفعل آن باشم اما چون دوستان من هم در این فضاها مشغول کار بودند و تقریباً نیازمندی­های مشابه داشتند با مشورت کردن در مورد این پیشنهاد به یک جمع­بندی کلی رسیدم که این کسب‌وکار می­تواند یک کسب‌وکار موفق باشد.

اولین مشتریان خود را از کجا پیدا کردید؟
اولین مشتری من که یکی از دوستان صمیمی من بود، در رفع اشکالات سیستم به من کمک کرد. چون ما سال 90 فعالیت­مان را آغاز کردیم، خیلی به فضاهای آنلاین آشنایی نداشتم و فرصت­های زیادی در این حوزه احساس نمی­کردم، برای معرفی سرویس­مان از جراید محلی و روزنامه‌های کثیرالانتشار استفاده می­کردیم.

از شبکه­های اجتماعی استفاده کردید؟
متاسفانه ما هنوز نتوانستیم خیلی از شبکه اجتماعی بهره­مند شویم، برنامه­هایی در دست اجرا داریم برای امسال و سال آینده که روی شبکه­های اجتماعی متمرکز شویم.

چگونه تیم را تشکیل دادید؟
افراد ما بیشتر متخصص توسعه زیرساخت بودند و تقریباً این مشکل اصلی ماست که در بحث­های مارکتینگ و بازاریابی نتوانستیم همکاران خیلی خوبی جذب کنیم که این نقطه­­ضعف مجموعه ماست و امیدواریم امسال بتوانیم مشکل را حل کنیم.

اعضای اولیه تیم چه کسانی بودند؟
از دوستانم بودند که قبلاً با آنها همکاری کرده بودم. فعالیت را با آنها آغاز کردم اما بعداً در بحث­های فروش و پشتیبانی مشتریان توانستیم از همکاران دیگران هم استفاده کنیم.

سرمایه اولیه را از کجا آوردید؟
خودمان و شرکای اصلی شرکت سرمایه اولیه را تامین کردند.

با جایی صحبت کردید که یک شریک استراتژیک داشته باشید؟
هنوز نه، اما داریم به این موضوع فکر می­کنیم که اگر بشود برای توسعه زیرساخت­مان از شرکت­های سرمایه­گذار یا توسعه­دهنده استفاده کنیم.

آیا الان نظر شما راجع به فضای استارت‌آپ تغییری کرده است؟
بله، به شدت. شاید ۵، ۶ سال پیش خیلی علاقه­ای نداشتم در این فضا بمانم چون مشکلات ما بیشتر بود ولی الان با وجود ابزارهایی که آمده و زیرساخت­هایی که ایجاد شده است، افراد به راحتی می­توانند ایده­هایشان را با کمترین هزینه فعال و اجرایی کنند. مسلماً من هم الان با اینکه بیزینسی دارم که پایدار شده است و به درآمد روتین رسیده ولی ایده­های جدیدی در ذهنم است که آنها را اجرا می­کنم و واقعاً به این فضا علاقه‌مند هستم و فضایی پرشور و پرانرژی­ای است.