fa-IR
مصاحبه با استارت‌آپ پیمنت اکسپرس

مصاحبه با میثم عبداللهی مدیر مجموعه پیمنت اکسپرس

۲۱.۳۷MB مصاحبه با میثم عبداللهی مدیر مجموعه پیمنت اکسپرس

فعالیت استارت‌آپ پیمنت اکسپرس در حوزه پرداخت‌های ارزی الکترونیک و آنلاین است که شامل پرداخت‌های ویزا و مستر کارت، پی پال، وب مانی و دیگر خدمات ارزی الکترونیک مانند پرداخت‌های آزمون‌های بین‌المللی مثل تافل، پرداخت هزینه سفارت‌ها، ژورنال و کنگره‌های بین‌المللی یا نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها می‌شود.


http://paymentexpress.ir 



ایده اولیه استارتاپ پیمنت اکسپرس چه بوده و چه تغییری کرده است؟

من در صرافی‌های سنتی مشغول به کار بودم و با سیستم کاری آن آشنایی داشتم، به این فکر افتادم که با توجه به گسترش تجارت الکترونیک در کسب‌و‌کارها، این کار را در سیستم آنلاین پیاده‌سازی کنم. حدود یک سال پیش سیستم ارزی آنلاین، که تخصصی در حوزه ارز الکترونیک است را راه‌اندازی کردیم.

آیا ایده شما در این مسیر تغییر کرده است؟
بله. چون ما از سیستم سنتی وارد سیستم آنلاین شده بودیم و با فضای حوزه آی‌تی آشنایی نداشتیم. در حال حاضر به خواسته‌های خود و نیازهایی که مشتریان داشتند رسیده‌ایم، بازخوردهایی که گرفته‌ایم خوب است. ایده‌ ماروز به روز بهتر شده است و مشکلاتی که داشت را حل کرده‌ایم.

دو مورد از تغییراتی که در این مسیر داشته اید را بگویید.
در سایت قسمتی بود که کاربران فقط می‌توانستند درخواست ارسال کنند. ما قسمت دیگری به سایت اضافه کردیم تا کاربران بتوانند مشاوره بگیرند. در حوزه ارزی ما تجربه بسیار خوبی داریم ولی مشتریان شناخت زیادی از سیستم پیمنت بین‌المللی ندارند. ما در سایت با گذاشتن سیستم مشاوره و تماس تلفنی با مشتریان، بهترین راهکار با ارزانترین قیمت را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم.

اولین مشتریان­ خودتان را چگونه جذب کردید؟
صرافی­های زیادی در شهرهای مختلف از جمله در شهر خودمان شیراز  ما را می‌شناسند و با ما کار می‌کنند، بیشتر از طریق همین صرافی­ها معرفی شدیم و مشتریان­مان را جذب کردیم.

تیم شما از چند نفر تشکیل شده است و تیم‌سازی چگونه انجام شد؟
در حال حاضر تیم ما چهار نفره است که فقط خدمات­ فنی و کدنویسی را انجام می­دهند و یک نفر هم تولید محتوا می‌کند. خودم کارهای ارزی و تخصصی را انجام می‌دهم. اعضای تیم را از رویدادهای استارت‌آپی جذب کرده‌ام. در ابتدا با هم آشنا شدیم و متوجه شدیم در این راستا می­توانیم همکاری داشته باشیم.

سرمایه اولیه چگونه شکل گرفت؟
تمام هزینه‌هایی که تا به امروز شده است را خودم گذاشته‌ام. هنوز سرمایه‌گذار جذب نکرده‌ایم.

آیا برای همکاری با جایی صحبت کرده‌اید؟
بله. با چند مجموعه، شتاب­دهنده و زیرمجموعه بانک‌ها صحبت شده است ولی به توافقی که برد ـ برد برای هر دو طرف باشد، نرسیده‌ایم.

برنامه­‌ای برای متقاعد کردن آنها دارید؟
منتظر هستیم تا پلت‌فرم جدید ما که امکانات گسترده‌تری دارد بالا بیاید. مشغول مذاکره هستیم و در همین نمایشگاه الکامپ هم مذاکراتی انجام شده است و منتظر هستیم تا به نتیجه برسیم.

روش بازاریابی شما به چه صورت بوده است؟ آیا شبکه‌­های اجتماعی به شما کمکی کرده است؟
در ابتدا علاقه‌مند بودیم تا بازاریابی ما فرد به فرد باشد، در این یکسال تلاش کردیم تا در نمایشگاه‌های مختلف مانند الکامپ و سایر نمایشگاه­ها که مرتبط با حوزه کاری ما است شرکت کنیم و مشتریانی را جذب کنیم. مورد بعدی که روی آن تمرکز کردیم وبلاگ بود. روی محتوا و بازاریابی محتوا بسیار کار کردیم و برای ما اهمیت زیادی داشت، این دو مورد را انجام داده‌ایم و نتیجه هم داده است.

از فضای مجازی هم استفاده کردید؟
سیستم اطلاع­رسانی داریم ولی بیشتر روی اینستاگرام کار می­کنیم و توییتر هم مدنظر ما است.

آیا الان که وارد این فضای کسب‌وکار شده‌اید نظرتان نسبت به قبل تغییری کرده است؟
من پیش از این با این سیستم آشنا نبودم و با سیستم سنتی کار می‌کردم.
مسلماً نظر و ایده­هایم تغییراتی کرده است و به سطح بالاتری رسیده و فکر می­کنم تا چند سال آینده می‌توانیم در این راستا بسیار مفید کار کنیم.

از تصورات اشتباهی که قبلاً داشتید و الان به واقعیت نزدیک شده‌اید بگویید
من اولین بار که وارد این سیستم شدم فکر می­کردم سیستم آنلاین است و ما همه کارها را می­توانیم به‌صورت آنلاین انجام دهیم ولی الان فکر می­کنم دیدن و ارتباط با مشتری باعث می‌شود دغدغه‌های او را بهتر متوجه شویم.